Częste pytania

1. Jaka jest różnica między formatem cyfrowym a tradycyjnym ?

2. Jaki rozmiar odbitek mam wybrać jeśli moje zdjęcia są wykonane w formacie 4:3 ?

3. Jak mogę sprawdzić czy jakość mojego zdjęcia jest wystarczająca dla wybranego formatu ?

4. Jaką rozdzielczość stosować aby moje odbitki były dobrej jakości ?

5. Jaki jest status mojego zlecenia ?

6. Jaki jest czas realizacji zlecenia ?

7. Jak mogę zapłacić za zlecenie ?

8. Która forma dostawy i płatności jest najkorzystniejsza ?

9. W jaki sposób zapewniacie bezpieczeństwo mojej przesyłki ?

10. Kiedy następuje realizacja zlecenia ?


1. Jaka jest różnica między formatem cyfrowym a tradycyjnym ?

Format cyfrowy w odróżnieniu od formatu tradycyjnego ma inną proporcję boków wykonanego zdjęcia. W przypadku analogowej fotografii proporcja ta wynosi 3:2 (np. 102x152 mm), natomiast w fotografii cyfrowej większość aparatów wykonuje zdjęcia o proporcji 4:3 (czyli np. 102x136 mm).

 

2. Jaki rozmiar odbitek mam wybrać jeśli moje zdjęcia są wykonane w formacie 4:3 ?

Jeżeli Twoje zdjęcia są wykonane w formacie 4:3 masz następujące możliwości:

Możesz wybrać jeden z dostępnych formatów tradycyjnych np. 9x13 raz określić sposób w jaki Twoje zdjęcia mamy wykadrować. Masz do wyboru następujące kadrowania:

 

Kadrowanie FILL

Kadrowanie Fill

Przesłane przez Ciebie zdjęcie zostanie dopasowane do formatu tradycyjnego przez obcięcie dwóch dłuższych boków.

 

Kadrowanie FIT

Kadrowanie Fit

Zdjęcie dopasowane do formatu tradycyjnego bez obcinania, ale dwa boki zostaną symetrycznie wypełnione biała ramką.

 

Możesz wybrać format cyfrowy 10x13, ale pamiętaj że nie pasuje on do tradycyjnych albumów.

 

3. Jak mogę sprawdzić czy jakość mojego zdjęcia jest wystarczająca dla wybranego formatu ?

Program do wysyłania plików jaki pobrałeś z naszej strony w trakcie wyboru danego pliku do wysłania informuje Cię w sposób graficzny o jakości odbitki w danym formacie :

  • kolor czerwony - słaba jakość odbitki
  • kolor żółty - średnia jakość odbitki
  • kolor zielony - dobra jakość odbitki

Tak więc już podczas umieszczania plików w programie wiesz jakiej jakości będą twoje zdjęcia.

 

4. Jaką rozdzielczość stosować aby moje odbitki były dobrej jakości ?

Pamiętaj, że na wysoką jakość ma wpływ wiele czynników:

  • rozdzielczość
  • sposób zapisu (jpg,tiff)
  • stopień kompresji
  • prawidłowo ustawiony balans bieli
  • siła światła lampy błyskowej - zbyt wysoka powoduje powstanie "białych plam" na fotografowanym obiekcie

Poniżej zamieszczamy tabelę minimalnych rozdzielczości wymaganych aby Twoje odbitki były dobrej jakości

  •  9 x 13 - 640px (dla dłuższego boku)
  • 10 x 15 - 1024px (dla dłuższego boku)
  • 13 x 18 - 1152px (dla dłuższego boku)
  • 15 x 21 - 1425px (dla dłuższego boku)
  • 20 x 30 - 1600px (dla dłuższego boku)
  • 30 x 45 - 1800px (dla dłuższego boku)

 

5. Jaki jest status mojego zlecenia?

Po wysłaniu zlecenia do systemu FotoOK.pl otrzymasz drogą elektroniczną (e-mail) informacje związane z realizacją Twojego zlecenia.

  • Pierwszą informacją, jaką otrzymasz jest potwierdzenie o przesłaniu zlecenia do systemu
  • Następnie jeśli Twoje zlecenie zostało poprawnie wypełnione oraz opłacone zostanie przekazane do realizacji. O tym fakcie zostaniesz powiadomiony drogą elektroniczną
  • Po wykonaniu Twojego zlecenia (odbitki są wykonane, zlecenie w trakcie dostarczania) otrzymasz kolejny e-mail z informacją o wykonaniu zlecenia

 

6. Jaki jest czas realizacji zlecenia ?

Wpływ na to jak długo będziesz oczekiwał na zlecenie ma termin złożenia zlecenia (zlecenia wysłane w dni świąteczne oraz soboty są realizowane w pierwszym dniu roboczym) oraz potwierdzenie wpłaty za zlecone zamówienie. Zlecenia są wykonywane wciągu 24 godzin. Następnie są wysyłane przesyłką pocztową lub dostarczane do wybranego punktu odbioru. Zlecenia przesyłane drogą pocztową docierają do klientów w ciągu 3-5 dni. Jeżeli wybrałeś dostarczenie na jeden z współpracujących z naszym serwisem punkt to zlecenia przesłane i opłacone do godziny 22 będą dostarczone następnego dnia roboczego.

 

7. Jak mogę zapłacić za zlecenie ?

Oferujemy następujące formy płatności:

  • przelewy elektroniczne z większości polskich banków : Inteligo, Zachodni WBK, ING, BPH, Kredyt Bank, Invest Bank, PKO S.A., Lukas Bank, BGŻ, Millenium, PKO BP, Mult iBank,Citybank,Bank Ochrony Środowiska, Deutche Bank
  • płatność kartami Visa i Mastercard

W momencie wysyłania zlecenia zostaniesz automatycznie połączony z modułem płatności elektronicznych, gdzie będziesz mógł zlecić zapłatę za zlecenie. System płatność obsługuje serwis DotPay oraz PolCard.

 

8. Która forma dostawy i płatności jest najkorzystniejsza ?

Najkorzystniejszą metodą płatności są przelewy elektroniczne oraz płatność kartą kredytową. Dla obniżenia kosztów związanych z wykonaniem Twoich zdjęć proponujemy odbiór w jednym z współpracujących z serwisem punktów kolektorskich.

 

9. W jaki sposób zapewniacie bezpieczeństwo mojej przesyłki ?

Wszystkie zlecenia przesyłane za pośrednictwem Poczty Polskiej są pakowane w kartonowe opakowania, które zapewniają bezpieczny transport Twoich zdjęć.

 

10. Kiedy następuje realizacja zlecenia ?

Wszystkie zlecenia realizujemy po wpłynięciu należności na nasz rachunek.